יום רביעי, 4 באפריל 2012

איך עשיתי פסח בבית וגם ביליתי זמן איכות עם בתי



אספר לכם מה עשינו, מבטיחה... אבל קודם רציתי שתדעו שגם תקבלו כאן במתנה הדרכה בוידאו - איך לטהר את הבית
...אז כדאי לקרוא עד הסוף...

אז כך, אני החלטתי שאני חייבת לעשות פסח בבית, מאחר ובתי בחופש ולא היה לי סידור למחרת, ביום שלישי בלילה, ממש לפני השינה, שאלתי את בתי, נופר (בת  6), אם היא רוצה לעזור לי בניקיונות הפסח מחר ושאח"כ נעשה כישוף מיוחד שיטהר את הבית...נשמע לה כיף והיא אמרה כך : "כן! אבל אמא, אני עושה את 'השפונזה', טוב?! " אחרי שנקרענו מצחוק (כי הסברתי לה שאומרים ספונג'ה) ...הלכנו לישון...
למחרת בבוקר איך שנופר התעוררה, ניגשה למיטתי ואמרה, "אמא עושים שפונזה?  צחקנו שוב...

מאחר והייתה לי מתאמנת אחת בבוקר בקליניקה שבבית, נתתי לנופר לצפות בטלויזיה כשעה עד שאסיים ואז נתחיל בניקיונות. 
להפתעתי הרבה - בזמן שעבדתי בקליניקה, נופר ביוזמתה כבר התחילה להרים ולפנות דברים...כשסיימתי את הטיפול היא כבר ניגשה להביא את המטאטא! היא התעקשה לעזור לי בכל והיא הייתה מדהימה!

...אז איך אתם תעשו את זה?

סיכמתי לכם את זה ב 3 שלבים:

1. תציעו לילדים לעזור בניקיונות, תשלבו בזה איזה סיפור מעניין ויצירתי, משהו מעולמם של הילדים, במקרה שלי, נופר חובבת כישופים ושיקויים, הטיהור בסוף הכניס אותה לעניין בכיף!  

2. תנו להם משימות ברורות, כאלה שיוכלו לבצע באופן עצמאי, כמו - לנקות את האבק, לטאטא את הפרוזדור, אתם במקביל תעשו משהו אחר, כך גם תתייעלו ותספיקו יותר...

3. בתום כל משימה, תגדירו משימה חדשה, כמובן תעשו מנוחות באמצע עם חטיפים נחמדים, פירות, שתייה וכו'. שימו גם איזה מוסיקה שכיף לנקות איתה ברקע!

הכי חשוב תנו להם מחמאות ופרגנו להם על העבודות, ציינו כל מטלה שבוצעה ובאמת תנו להם תשומת לב מכל הלב!

בסוף הניקיונות אני מאוד ממליצה לעשות טיהור של הבית, אני עשיתי וזה פשוט מרגיש נפלא! חברתי הטובה ועמיתה מצויינת, טלי רוזן, הכינה לכבוד החג וידאו שמסביר בפשטות איך אתם יכולים בקלות לטהר את הבית, בכדי לצפות בהדרכה לחצו על הקישור הזה: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה